הסתיימה החקירה: דריסת הרוכב בת"א – פיגוע

בנצי לייזרוביץ No Comments on הסתיימה החקירה: דריסת הרוכב בת"א – פיגוע

המשטרה והשב"כ סיימו את חקירת פיגוע הדריסה כנגד רוכב אופנוע בתל אביב. בארגונים מוסרים כי מדובר באירוע לאומני. הצהרת תובע הוגשה נגד המחבל

צילום: איחוד הצלה סניף תל אביב
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי מעדכנים כי הסתיימה חקירת פגיעת הרכב באופנוע בתל אביב, ב-8 לדצמבר ומגדירים את האירוע כפיגוע לאומני.

כזכור, ביום חמישי, 8.12.22 אירעה תאונה בין רכב פרטי לרוכב אופנוע ברח' אברבנל בת"א. רוכב האופנוע נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי.

מחקירה ראשונית של הכוחות בשטח התברר כי רכב פרטי הנהוג ע"י החשוד – עלי חאמד, בן 31, שוהה בלתי חוקי מהכפר סילוואד שבנפת רמאללה, פגע ברוכב קטנוע שעמד בצד הכביש ברח' אברבנל בת"א.

עוד עלה כי החשוד נכנס לישראל באופן לא חוקי, תוך שהוא נוהג ברכב ישראלי, שהושבת והועבר לשטחים, הנושא לוחיות זיהוי לא תואמות ("משטובה") וכי אין ברשותו כלל רישיון נהיגה. החשוד נעצר לחקירה בחשד למעורבות בתאונת הדרכים ושהייה בלתי חוקית בישראל.

במהלך החקירה התחזקה בשב"כ ההערכה כי המניע לאירוע הינו לאומני והחקירה הועברה לטיפול משותף של היחידה לחקירת פשעים (יל"פ) והשב"כ.

בחקירתו הודה החשוד כי גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע כנקמה על מותו של בן דודו, שנהרג במהלך חילופי ירי עם כוחות הביטחון בשטחי הרשות הפלסטינית יום קודם לאירוע הדריסה (7.12.22), בעת שעסק בקידום פיגוע ירי.

מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת והיום עם סיומה של החקירה, הגישה היום הפרקליטות הצהרת תובע כנגד החשוד על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.



0 תגובות